Wednesday, October 19, 2005

Pandang2...Jeling2

Di keheningan pagi...
dlm sebuah bank....
seorg 'aku' tgh duk kat sebuah kerusi...menunggu giliran....
sambil berkata dlm hati 'fuuh besh camni...lengang jer'
sbb...duk canguk sowang2....
kusi2 lain kat sebelah kiri kanan depan bakang...sumer kosong...
tak berpenghuni...

dlm dok tunggu...
mata meliar....
menjengah persekitaran dlm bank tu....
'herm..rasanya dah lama aku tak jejak sini'
tak seperti sebulan 2 lepas....
(hari2 ada aja muka aku kat sini..smpai naik muak kot cik kak cik abg bank nih....ahakss)
memerhati gelagat2 cik kak cik abg di kaunter...
kaunter 1...kosong...counter closed kot...
cik kak kaunter 2....tgh layan customer....
cik kak kaunter 3....ntah...taktau tgh watper....
cik abg kaunter 4....erkkk...(naper aku rasa cam ada owg intai laa) ahakss..
cik kak kaunter 5....pastu kaunter 6....
(huhh kira kaunter lak...hehe)
di samping tu, tak lupa...pak guard....ehh..dah tukar owg lerr...kehkehkeh

erk..adeii...naper dlm lengang camni...lama gak menunggu...huhu..

tetiba...
cik abg kaunter # bangun....memula gi meja blakang...
pastu melangkah ke satu bilik berkaca dan berkunci....
aku perati dr ekor mata...
setiap kali kakinya melangkah....
ekor matanya pandang pada aku....
aku tpaksa wat derk....tgk jam kat dinding....tgk skrin 'cash deposit' yg lengang...huhuhu
dlm hati aku 'huhh...apa pandang2?? cucuk mata tu kang...tak pasal2 beraya dlm buta'
nyampah... siap senyum simpul ms bukak pintu bilik tu...cam senyum perli jerk....hehe...
pastu i wat dunno....huhuhu

pastu tiba giliran aku...."2004..kaunter 6"
cik kak kaunter 6 dah kira kamceng....senyum2 jerk...borak2 sket smbey dia wat transaction...
sempat 'hi' kat cik kak kaunter 5 yg nampak slim pas cuti bersalin...siap potong rambut...cam anak dara...hehe ;)
tiba2...ntah dr mana....
muncul si malaun kaunter # td tu...ingat jalan terus gi kaunter dia....
aiseh..smpat singgah lak....saja jer....
ntah apa tah disoksek tanya kat cik kak tu....ntah sapa dicarik...(nmpk cam dia ketinggalan berita jerk)...(aku dgr sket jerk...huhu malas nak nyebok :p)
sambey mata....huhh
aku wat derk jer....ahakss

pastu dtg lak cik kak kaunter 2....
cik kak mulut becok tu...
'hiii...semekom...kim salam kat tudung pink ek' (huhu..aku ler tu) ahakss...
aku hanya mampu membalas dgn senyuman manis....hehehe

pastu...
dah selesai sumer....
aku balik ler.....
ahakss....

pssttt : dlm hati ada cinta berkata "esok2 pandang ler lagi...sila sila...jgn memalu...psl nak cucuk mata tu, acah jer" ahakss :p

[sekadar bicara ntah apa2 di kala kekeringan idea utk menghapdet...ahaks)

2 comments:

Wirawan Terulung said...

pandang2 jeling2??
x best lar...

kalo takelterus lagi beshh...huhuhu

iemah said...

aiseh....malu arr wira ...huhuhu