Thursday, February 23, 2006

4

alahaii...dlm diam aku bercuti dari dunia blog ni (ahaks blogging pun ada cuti eh :p) dlm bbrp hari...rupanya aku dah kena serang hendap virus tag dari cik nagacute kita tu :)..tp takper (aku ada vaksinnya)...sesekali seronok gak main tag-mngetag nih...so layanzzz! ;)

4 jobs
1. keja pertama, setelah hmpir setahun lepas dpt result SPM...as account clerk kat stesen minyak petronas...ada la lbh krg 3 bln...berhenti sbb dpt ofer sambung studi...[end 1996]
2. keja pertama setelah hampir 5 bln nganggur pas abis studi...as general clerk kat oil & gas comp..berhenti sbb hati nak carik pengalaman dlm accounting lak...[May 2001 - June 2003]
3. keja ketiga dlm hidup...as accounts clerk kat sebuah comp. yg buat bisnes 2 alam (ahaks) - construction & management of satu rangkaian restoran tbesar di Miri...tak sampai setahun bertahan di situ..sbb tekanan keja n rasanya hati ni lebih cintakan dunia oil & gas :)...[01/07/2003 - 31/03/2004]
4. keja sekarang...as accounts assistant kat comp. oil & gas gak...kebetulan di saat dilanda ketensionan keja kat tpt lama tu...bestfren sjk zmn studi kol, tanya whether berminat nak join comp diowg tak? n suh antar resume..a few days lepas antar resume..blh paginya interview, ptgnya terus dpt offer letter..alhamdulillah mungkin itulah namanya rezeki...this coming 1st April, masuk 2 tahun curahkan tenaga/idea kat sini...insyaAllah akan cuba bertahan selagi ada rezeki Allah utk aku di sini...

4 movies
1. Full House (Korean)...
2. Autumn in My Heart (Korean lagii) ehehe...
3. Dalam Hati Ada Cinta (err ni aku tak pasti leh masuk kategori movie ker tak)...dah masuk musim ke 4 dah woo...jauh gak perjalanan cinta diowg ni.. (tp aku salu gak terlepas tgk)...
4. err apa lagi aah...aku pun dah lupa title nya :)

4 places I have lived
1. umah famili yg aku duduk skrg nih...
2. asrama puteri SMKAM, Miri, form 1,2,3,5 (form 4 gatai nak harian, hehe)
3. banglo G15, Pusat Matrikulasi Chermai Jaya, Samarahan, lbh krg 6 bln masa amik pre-comm (huhh rasa nak beli jer banglo tu, besh) :D...
4. blok 1 & 5, Uitm Kota Samarahan (part 1-6)...byk kenangan gak...
4+. eh masa uitm lama kat Semariang pun sempat gak dlm bbrp bulan dok situ (ms zmn freshie part 1)...kat situ pengalaman byk yg seram...errkk :p..
4++. errr ada lagi...sempat gak duk luar nyewa ngan member2...masa part 7...

4 tv shows I love to watch

1. Melodi - ntah sejak berzaman dah macam 1 kemestian..mesti tengok :D
2. SinChan - beshh..suka dgr setiap apa yg kuar dr mulut sinchan tu (mesti ada jer x kena)..hehe
3. Macam2 Aznil..erm..suka part yg inteviu kanak2 tu, bila ditanya tu jawapannya salu buatkan kita gelak..hehe..
4. csi miami, ny
4+. ER , chicago hope
4++. err ada lagi...slot cerekarama kat tv3 setiap mlm sabtu... sbb salunya citer2nya besh2...

4 places I've been on vacation
1. Kuala Lumpur, area kelana jaya, umah mertua abang aku...
2. Negeri Sembilan; seremban, mampong...last year melawat akak ct kecayangan ku :), smpat lepak kat pantai pd...teringin nak gi lagi...
3. Mukah, Sarawak...umah makyeng(nenek)ku...balik kampungg...hehe
4. err mana lagi ek..aa..Gunung Santubong, berjaya kudaki smpai ke puncak, ms studi dulu...teringin nak wat aktiviti camtu lagi, kat tpt lain lak...
(*err baru pasan..tahap pencapaian tapak kaki aku utk gi jalan2 ni..blom smpai tahap yg memuaskan hati lagi eh..takper2 masih boleh dipertingkatkan..hehe ;)

4 blogs I visit daily
1. Blog hakmilik sendiri "...bila hati berbicara..." nih...even tak updated daily, wajibul ghunnah kena jenguk, even skdr mreply msg yg ditinggalkan di msjbox :)
2. Blog Yna...sbb dia rajin update hari2...entry nya bersahaja...sonok baca :)
3. Blog Afzan06...
4. Blog AbahMuda (Am)
4+. Blog Noushy - ni aku kira lbh krg cam buku panduan utk bercinta..kena baca hari2...hehe..jgn marah noush :p
4++. Blog Romzi...blog wirawan terulung...blog edil...masy...yatt...ermm byk lagi la..sbb aku suka lompat2...ihikss...
4+++. blog sesapa yg tinggalkan jejak kat msjbox/blog aku... [*err naper nak 4 jer...cam x cukup jer :p]

4 of my favorite food
1. Feveret sejak kecik...ikan masin, tak kira yg mentah ker, yg dah digoreng ker..kalu tader lauk, mkn nasik dgn tu pun dah alhamdulillah :)
2. Tomyam masakan mak...slurrrpppp sodap :D
3. Ikan masak asam/kunyit...masakan mak jugak..
4. 'Teliseh' (makanan owg Melanau) = sagu + kuah kari ayam...mkn bersama kari ayam...sedappp :)

4 albums I can't live without
1. errr...konpius jap with this question...
2. album apa eh??...
3. kalu album gambar..mestila yg dalamnya ada gambar keluarga aku..gambar org2 yg aku sayang :)
4. kalu tanya psl album lagu/artis..rsnya tader yg aku fanatik sgt smpai takleh hidup tanpanya...lahai...

4 vehicles I owned
1. Kancil EX850
3. QMG79**
3. kaler grey metallic...ihikss..baru satu ni jer keta yg termampu aku miliki :)
4. keta idaman aku buat masa ni..kia spectra, colour silver...aminnnn :)

4 mangsa seterusnya...
1. Wirawan Terulung yang Terunggul di Planet Zargus
2. afzan06
3. yna
4. romzie [aku tetap ingat aku ada hutang 1 tag ngan ko..sabo ek, sowi :) ]

pssttt : err sowi la mira ek...soklan objektif ko aku jawab dlm btk esei, tak sengaja...ihikss (dahler tu..owg mintak 4..melampau2 lak jawab smpai ada ++...hehe :p )

No comments: