Thursday, September 29, 2005

...langsat...

ahaks...cam lawak jerk tajuk tu... :p
erm..petang td kat opis...spt biasa kul 3...ilek2 jap...pas bancuh kopi se'mug'...akak supervisor (sebilik) makan langsat...yg ntah sapa tah beli...awal2 pagi tadi dah ada...2 plastik lak tu...erm so aku pun join la makan...
hehe...ntah tetiba sambey makan tu...aku teringat kat mak teh (kakak ipar akak ct ku)...teringat masa kitorg sama2 perabihkan langsat masa baru sampai mampong ari tu...
cam terngiang2 jer sore mak teh kat tinger aku...'alahaiii mah...imah bukak langsat tu main gigit..' ehehe...'tak takut kena getah nya tu kang'. hehe aku sengih jer, sbb selama nih mmg camtu cara aku makan langsat...tak kopek guna tangan..aku gigit jerk kulitnya..ekekeke (cam budak kecik jerk eak) :p.
'alahaiii..camni ni haa...imah tekan hujung nih...' (hehe becok mulut makteh ajar..smbey tunjuk camne caranya). eh masa tu akak ct den tu kek mano aah....den tak ingat aaa..ahakss :p
alahaiii...tetiba rindu lak kat suasana masa tu...
teringin cam nak balik ke suasana tu balik....aderhh...sapakah gerangan yg mengenangkan diriku nih...?? ;p
rindu kat akak, kat uwan, kat zairi, kat makteh pakteh, ajib, abai, dino, eh sowg lagi tu sapa? lupa lak...ekekeke..n sumer2 laa...n windu kek mampong...ari tu tak sempat nak meneroka satu kampung tu...(huhh...ada owg janji nak bawak den pusing2 mampong naik motor...mana tah...cam nak cepuk jerk owg tu..ekekeke) [hehe...akak gurau jer dik :p]

erk..ingat mampong....uwaaaaa....ntah apa tah kabar pokok tu....ntah2...uwaaaa.
ampunnn kakkkk.....pokok tu...masa nak kenduri ari tu...abih kena alih tpt lain....pas kenduri, den langsung lupa nak carik kek mano eh lotaknyaaa....uwaaa....ntah2....
adeiii...camno nih....cam den tak kotakan kata2 den jerk...uwaa cedeynyerrr :(
(adoih...esok den pi carik!)
[psssttt akak ct : akak marah ker??...marah lerr...nak cepuk ker babap ker...den rela terima...den salah...uwaaaa]

apa2 pun....den windu kowang...huhu..

No comments: