Thursday, December 8, 2011

tak sihat...


maaf yer ceq senyap jer 2 3 hari nie...agak kurang sihat sket sejak hjg minggu lepas...mula2 selsema n demam, tapi taklah demam teruk sangat (dlm 1 hari tu jer)...demam dh ok, batuk plak menjelma...sampai ler la nie...
mlm td aku rs yg paling teruk, smpai rs lelah n semput...abih semua keropok 'ulat sutera' yg aku mkn ms minum petang balik dr keja ptg tu aku muntahkan...lepas muntah 3 kali tu baru rs lega sket...dh abih ceta dhia, aku cepat2 makan nasik (tak larat nak tunggu yg lain utk makan sama)...pastu makan ubat batuk - ubat air 2 sudu teh + ubat pil yg kolig aku bagi ptg kemarin (dia kata mujarab mkn sebijik pun cukup)...pastu naik atas solat n rehat...tup2 kjap jer aku terus tertido (penangan ubat batuk yg air la ni)...bgn2 pagi td...alhamdulillah batuk aku dh agak bkurang sket, kira betul la ckp kolig aku tu...hehe...nanti pas mkn tghari nak mkn yg tinggal satu biji jer lagi ...huhu dia kata ubat tu mahal...sekeping tu 30 hengget!



lain plak kisahnye dgn si katik. dlm panas barannye tu dia jgk seorg bos yg concern psl anak2 buahnye...huhuhu (uwekk).  di atas sikap concernnya itu setelah mendengar anak buahnye yg sorg nie asyik kung kung batuk jer, beliau yg sememangnye pengamal ubatan sensei itu telah menawarkan ceq utk mkn ubat herba cina yg rupanya lebih krg seperti kat dlm gambar di atas.  katik kata "elok utk flu n buang panas dlm badan".  nak makannye senang jer, mcm makan kuaci, kopek kulit, pastu gigit isinya pastu minum air bebanyak...senang mmg senang, tapi rasanya sendiri mau ingat...PAHIT yg amat...aku first time makan, aku kata kat katik takde la pahit sgt, siap kunyah2 smpai hancur lagi...smpai katik kata 'heh kamu kata itu tidak pahit, saya sendiri makan pun pahit wo'...dan2 pastu jugak aku rasa nak termuntah bila rasa pahit tu tetiba meresap kat lidah n tekak aku...perghh mencacau aku letak gula kat lidah utk hilangkan rasa pahit tu...huhuhu.  bila semalam katik nak bagi lagi, aku kata pahit. katik kata "mmg la pahit, dah namanya ubat" ....toing!!!



pssttt: yeahuu merdeka sket hari nie n esok lusa...katik tader, yg lagi 2 org tu pun tader. tinggal aku dgn si gedik jer...aman sikit dunia...hehehe :D

No comments: