pagi td kat ofis..breakfast kuey tiaw goreng dgn kolig...sedap jugak..walaupun nmpk simple...lagipun dh lama tak pekena kuey tiaw goreng..rs nk tmbah lagi pun ader..hehehe...
ptg td..tertido..bila bgn tu ..tetiba tekak terasa nak makan kuey tiaw goreng lagi...kali nie nak yg ada kerang plak isinya...huhuhuhu...ni lah yg dikatakan 'belalak' kata org swk..huhuhu...
tp bdn rs malas tul nak pi carik...last nyer pi carik resepi online..mana tau dtg rajin kang leh cuba buat...
cari punya cari tjumpa resepi yg best siap ada video cara membuatnya lagi kat www.trymasak.my ...jom kita tgk..
Bahan-bahan:
1) Kuey teow (500g)
2) Kangkung (1 ikat)
3) Kerang rebus (100g)
4) Udang (100g)
5) Telur (1 biji)
6) Bawang putih (2 ulas)
7) Bawang merah - dipotong halus (1 ulas)
8) Sos tomato (2 sudu besar)
9) Sos cili (2 sudu besar)
10) Pes cili (2 sudu besar)
11) Kicap cair (2 sudu besar)
12) Kicap pekat (2 sudu besar)
13) Gula (sedikit)
14) Garam (sedikit)
15) Minyak untuk menggoreng (sedikit)
ermm..simple jer kan ;)
No comments:
Post a Comment