Friday, October 21, 2011

katik oh katik...

td mdm masuk opis kjap...smpat gitau bos dh smpai..ader kat umah...
adehhh..boring nyerrr...harap2 dia tak masuk opis ptg nie..esok pun takyah lah dia nk tunjuk muka...(ngehehe)..
itu adalah lebih elok drpd kalau dia dtg opis pun hanya nak tunjuk hangin dia...ada jer yg tak kena di matanya...smpai keja pun rs serba tak kena...tak best betul la working environment yg mcm nie..huhhh...
jd kalu dia kuar outstation gi estate tu adalah satu rahmat n kebahagiaan buat kitorg...rs mcm ada la ruang sikit utk kitorg bernafas...pegi lelama pun takper..malah dialu2kan (ngehehe)...
hari nie dh 21hb...dgr2 ada gak kolig yg blom dpt gaji diorg utk bln lepas..kesiann...katik nie tak pikir ker yg diorg tu ada keluarga, ada anak bini nak disuap mkn...nasib baik lah ada petty cash diorg car wash tu..leh gak diorg advance sikit...tp nk tahan smpai bila? ...hmmm...
aku pun tak paham betul la..kitorg bertiga ni pun kira nasib2 dia nk bagi awal hari tu...lepas kena 'sindir' dek aku ms dpt call dr diorg bank...kebetulan ms tu dia n mdm ada dpan mata, apalagi laser kan ajer la...ckp kuat2 kat pegawai bank tu (smpai cik adik yg kat luar tu leh dgr)..."saya tak pasti bila saya boleh bayar..sbb kitorg belum gaji lagi"...sdgkan masa tu dh 3hb...org bank tu pun tkejut bila dgr aku ckp camtu...
so skang dlm diam aku dh giat mem'buru' keja tpt lain...hunting wak hunting...huhuhu...
sejak hari member kat luar tu hangin sbb lepas kena hangin si katik thru phone..psl gaji workers indon...br dgr amount gaji tu besar sikit dr biasa, terus kata member tu salah buat..sdgkan member tu dh sedaya upaya buat ikut cemana yg dia nak bln lepas..mmg dh brp kali double check dah...dia timbulkn isu lain plak...knapa tak masuk nie..knapa tak masuk tu...yg selama nie takde pun...kalu tak nak bayar tu cakap jer la, takyah nak hangin kat org lain plak..huhhh...dh kena camtu terus member tader mood..niat nak lari tu terus membara, siap kata 'ni dia jgn nak buat hal, jgn nak cabar, kang aku pegi cuti nie aku terus lari, baru dia tau!'..huhu...dgr dia kata camtu aku pun ikut sama membara...huhuhuhu...sungguh kalu hari2 mcm nie, sungguh kitorg tak akan tahan!...
2 3 hari nie rs mcm cacing kepanasan pun ada..rs resah gelisah jer mencarik iklan 'vacancy' kat sana sini online..huhu...

sib baik lah bln lepas dh ada pggiln interview...dh pegi dah...tunggu result jer lagi...smpai la nie lom ada berita lagi...dh nak putus harapan pun ade..huhuhuhu....hari tu call kata 15hb keputusan keluar...nie 15hb dh lepas, risau gak kalu tak dpt...huhu...semlm try call lagi, talian mcm ada problem...td cuba lagi...HR situ kata diorg masih dlm proses 'memilih'...hjg bln ni baru bleh tau keputusan...hjg bln pulak dah..huhu..tp takper la...at least kat situ masih ada harapan...InsyaAllah ;)

No comments: