Tuesday, October 25, 2011

...jarak bukan halangan...


dlm bahasa jawenya berbunyi...

"Jarak tidak merosakkan hubungan seseorang.  
 Anda tidak perlu untuk melihat seseorang setiap hari untuk jatuh cinta"

yesss...aku setuju dgn kata2 nie...sbb aku sdg mengalaminya...ngeee ;)

yg penting komunikasi tu kena ada...sebagai tali penghubung antara 2 hati (cewah!)..hihi...
at least serba sedikit masing2 tau apa saja perkembangan n aktiviti pasangan kita yg berada nun jauh disana...
at least terasa gak mcm kita ada bersama2 dgn si dia...biarpun realitinya jasad terpisah jauh...uhuk2..mcm lagu Aishiteru tu 'walau raga kita terpisah jauh, namun hati kita selalu dekat' ;-)

Alhamdulillah...komunikasi antara aku dan abg dipermudahkan dgn adanya ....


Syukur alhamdulillah sesangat skang ada plan mcm nie...bila2 kitorg bleh call, sms free..biarpun skrg DiGi smcm makin menghadkan masa 'free' tu...tp at least tidak lah terlalu membebankan sgt couple yg bercinta jarak jauh mcm kitorg nie...uhukkk...sempat iklan plak...huhu :p

Selain komunikasi...syarat lain yg sama pentingnya utk hubungan jarak jauh yg berjaya...pasangan tu kenalah ikhlas dlm perhubungan itu, sentiasa bersikap jujur, yakin dan percaya antara satu sama lain...insyaAllah.



 ~ ~ ~
Ya Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...
Restuilah hubungan kami ini
Teguhkanlah ikatan hati kami ini
Semaikanlah rasa cinta dan kasih sayang kami ini
Biar teguh & utuh hingga hujung nyawa kami
Amin Ya Rabbal Al-amin...
~ ~ ~


No comments: