Monday, September 18, 2006

Sebelum KENTUT Pertama....

cerita nie aku dpt dr fwd email..bacalah..jgn tak baca, rugi tau!...hehehehe...


Aku ada cerita ni...lawak la jugak..tapi jangan ketawa tau...
Aku baru berkahwin setahun yang lepas dan duduk dengan isteri aku. Kami duduk berdua sahaja sebab belum dikurniakan anak.
Aku ni ada satu kegemaran, iaitu makan telur rebus. Aku pun tak tau kenapa aku suka makan telur rebus, sedap agaknya. Sebelum aku kahwin, aku memang gila telur rebus. Pagi petang siang malam makan telur rebus. Tapi semenjak aku kahwin nie aku terpaksa berkorbanlah, iaitu dengan meninggalkan tabiat aku ini. Lama juga aku dah tak pekena telur rebus nie..sebab orang rumah aku masak sedap-sedap..so aku dah tak kisah lagilah...
Ceritanya begini, bulan lepas masa aku balik kerja, tiba-tiba kereta aku rosak. Aku pun telefon bini aku katakan aku balik lambat sebab kena menapak. Sebab lapar, aku pun singgah kat satu kedai makan tu...ada telur rebus lahh. Aku pun makan nasi dengan telur rebus. Lepas tu aku order telur rebus lebih lagi untuk diratah. Sebelum balik aku bungkus lagi 10 biji telur rebus untuk dimakan sambil berjalan balik nanti.
Tiba jer kat rumah aku rasa amatlah kenyang..maklumlah balas dendam sebab dah lama tak pekena telur rebus. Sebelum aku masuk ke rumah, isteri aku tiba-tiba cakap dia ada 'surprise' untuk aku malam ni. Dia suruh aku tutup mata dengan kain hitam yang diikat kemas di belakang kepalaku. Dan dipimpinnya aku sampai ke meja makan. Aku duduk di kerusi dan isteriku pesan jangan cuba buka ikatan yang menutup mataku.

Aku nak pergi toilet sebab perutku mula buat hal, tapi malaslah nak spoilkan 'surprise' isteriku ini. Aku pun tahan ler. Tiba-tiba telefon berbunyi, isteriku pergi mengangkatnya. Apa lagi ada chance aku pun melepaskan kentut yang ditahan sekian lama...Fuuuuhhhhh lega rasanya...bau boleh tahan..maklumler berapa biji telur tah aku bedal tadi. Alamak!! ada lagi satu laa..aku pun angkat sebelah punggung dan lepaskan satu das lagi..bunyinya PROOOTTT!!!..fuuhhh bau jangan cakap beb..aku pun tak tahan bau dia..aku kipas pakai tangan angin dia kasi kurang sikit bau dia..adalah macam bau telur tembelang sikit.
Tetiba aku dengar bunyi telefon berdering lagi...lahai lamanya tunggu isteri aku nie, aku tak sabar lagi ni nak tahu surprise dia ni. Aku terasa ada lagilah..kali ni memang aku rasa power punyalah..aku kumpul dulu kasi padu. Lepas tu aku bangun, tonggeng sikit dan lepaskan angin taufan tu...PROOOOOTTTTTTT!!!!!....fuuhhhh legaa... bergegar sikit meja makan dibuatnya..peh tak tahan aku bau dia power gila..aku tutup hidung aku...aku rasa bau dia ada sikit-sikit macam bangkai la..mau mati bunga atas meja makan aku ni...sambil tu aku sebut 'ahhh...legaa...'. Adalah dekat 5 minit baru bau bangkai tu hilang..

Lepas tu isteri aku kembali dan minta maaf sebab lambat..lalu dia kata "SURPRISE! HAPPY BIRTHDAY!!" dan suruh aku buka kain penutup mata aku..laaa birthday aku hari ni le..camne boleh lupa nie...

Aku buka ler kain penutup mata aku...mulutku terus melopong...ALAMAK!!!!!
Benda pertama aku lihat...muka merah padam pak mertua aku, mak mertua aku, adik ipar aku dua orang, duduk keliling meja makan. Bos aku dengan jiran sebelah rumah aku pun ada!! ?
Jadi aku pun nak kaber malu..aku tanya la kat pak mertua aku "dah lama ke pak sampai?".
Dan pak mertua aku pun jawab "dah lamaa...sebelum kentut pertama lagi!!"

sekian...abih daaa....

ekekekekkekekekeke!!! :p :D

No comments: