err mesti pelik kan...tetiba jer aku letak nama jepun tu kat sini...huhu.
actually nama ni kepunyaan sorg student dr Curtin Univ. yg wat praktikal kat opis aku. dah hampir 3 minggu dah (kalu tak silap) dia bersama kitorg. ntah naper tetiba jer aku nak tulis pasal dia..hehe (ikut suka jari menari di atas keyboard).
teringat masa 1st day dia dtg keja..
kak J'zie : How should i called u?
Hiro : Hiro.. (sepatah jer jwb...dia ni aku perati sorg yg pendiam..x byk cakap)
kak J'zie : You are my hero..(ehehe sajer nak bergurau)
Hiro sengih jer :D
erm sikap pendiam dia mungkin bersebab..
1) bahasa berbeza..mungkin ini menyukarkan dia utk berkomunikasi..sbb english dia pun aku tgk sepatah sepatah (sama aar cam aku, ahaks!)
2) atau itu mmg sikap dia..pendiam, tak byk cakap..
tp 2 3 hari ni ada perkembgn sket..dia dah pandai nak bergurau dgn diorg di luar tu (i mean sales dept)..ditambah lak ngn bos yg suka nak nyakat..ada gak dgr dia gelak..hehe
lunch hour tghari td..ms kak J'zie n kak J'Lo kuar cari brg kat blvd n diorg sales yg lain kuar makan termasuk budak Hiro tu..tinggal aku n my longtimefren yg tgh wat keja dia..aku di kusi akak J'Lo, melelapkan mata aku, cuba meredakan kepala aku yg berdenyut2 (sejak semalam lom ok2 lagi)..tetiba bos yg biliknya kat ground floor naik.."aku ada tau satu lagu jepun nih..blabla.." sambey menyebut bbrp rangkap lirik lagu tersebut. pastu siap nyanyikan sekali ms lalu bilik aku n terus ke pantry. aku yg tgh pejam mata tergelak dlm diam dgr..yg lawaknya, dia bawak lagu jepun tu dlm versi lagu melayu lama...ihikkss. erm owg tua nih mmg mcm2 ada :D.
pastu dgr citer dr kak J'zie...bos siap nyanyi depan Hiro lagu tu n then Hiro translatekan..ehehe.
Ptg tadi..dek boring asyik dgr Gabrielle melalak hari2 (peberet kak J'Lo)...aku pasang cd yg aku burn ari tu..yg dlm tu ada lagu 'Mira_ie' (Kiroro)..and cam biasa n mungkin sbb dah terbiasa aku ikut nyanyi sama lagu jepun tu (lirik dah tau n hafal) sambey wat keja... :p
Hora ashimoto wo mite goran
Kore ga anata no ayumu michi
Hora mae wo mite goran
Are ga anata no mirai
akak J'Lo (my room-mate) kuar kejap jumpa bos..n bila dia masuk balik dia bisik "pasang kuat sket mah...mebi Hiro nak dgr...lebar senyum dia kat akak tadi" ...ehehe...n masa aku kuar nak amik file po kat akak J'zie...aku turut dihadiahkan dgn senyuman yg sama dr Hiro...so sweet! hehe :D
teringat...last sabtu..kak J'Lo, sambey memerhati my longtimefren buat decoration utk krismas, sambey2 tu dia sempat perati muka si Hiro yg sdg leka wat keja. "ermm..dia ni kalu dia perempuan, aku rasa mesti dia lawa"...ahakss ada plak camtu. tp aku akui tu betul...dgn satu tahi lalat kat pipi..muka bujur sirih..mata sepet..hidung kecik comey..tmbh2 bila senyum, sweet...phewittt (ekekkeke).
ahakss...adeyy melampau lak...kaylah udahler..merapu lak kang..ihikksss :p
pssttt : hanya memuji...suatu keindahan ciptaan Tuhan :)
p/s : utk pengetahuan, aku sejak 1st day dia masuk..tak pernah sepatah pun bercakap dgn dia...hanya sekadar berbalas senyuman...ihikksss (bkn sumbung, tapiii..err aku tak reti ckp omputih..ahakss) :p
errr..ada lagii...dlm resume dia..working experience...dulu part-time cook ms kat curtin australia. selain tu as part time cook kat tpt lain (tak ingat, 2 3 tpt). pernah gak keja as postman (antar surat pakai basikal), skrg pun dia turun keja naik basikal :)
sekian...arigato gozaimashita! :)
actually nama ni kepunyaan sorg student dr Curtin Univ. yg wat praktikal kat opis aku. dah hampir 3 minggu dah (kalu tak silap) dia bersama kitorg. ntah naper tetiba jer aku nak tulis pasal dia..hehe (ikut suka jari menari di atas keyboard).
teringat masa 1st day dia dtg keja..
kak J'zie : How should i called u?
Hiro : Hiro.. (sepatah jer jwb...dia ni aku perati sorg yg pendiam..x byk cakap)
kak J'zie : You are my hero..(ehehe sajer nak bergurau)
Hiro sengih jer :D
erm sikap pendiam dia mungkin bersebab..
1) bahasa berbeza..mungkin ini menyukarkan dia utk berkomunikasi..sbb english dia pun aku tgk sepatah sepatah (sama aar cam aku, ahaks!)
2) atau itu mmg sikap dia..pendiam, tak byk cakap..
tp 2 3 hari ni ada perkembgn sket..dia dah pandai nak bergurau dgn diorg di luar tu (i mean sales dept)..ditambah lak ngn bos yg suka nak nyakat..ada gak dgr dia gelak..hehe
lunch hour tghari td..ms kak J'zie n kak J'Lo kuar cari brg kat blvd n diorg sales yg lain kuar makan termasuk budak Hiro tu..tinggal aku n my longtimefren yg tgh wat keja dia..aku di kusi akak J'Lo, melelapkan mata aku, cuba meredakan kepala aku yg berdenyut2 (sejak semalam lom ok2 lagi)..tetiba bos yg biliknya kat ground floor naik.."aku ada tau satu lagu jepun nih..blabla.." sambey menyebut bbrp rangkap lirik lagu tersebut. pastu siap nyanyikan sekali ms lalu bilik aku n terus ke pantry. aku yg tgh pejam mata tergelak dlm diam dgr..yg lawaknya, dia bawak lagu jepun tu dlm versi lagu melayu lama...ihikkss. erm owg tua nih mmg mcm2 ada :D.
pastu dgr citer dr kak J'zie...bos siap nyanyi depan Hiro lagu tu n then Hiro translatekan..ehehe.
Ptg tadi..dek boring asyik dgr Gabrielle melalak hari2 (peberet kak J'Lo)...aku pasang cd yg aku burn ari tu..yg dlm tu ada lagu 'Mira_ie' (Kiroro)..and cam biasa n mungkin sbb dah terbiasa aku ikut nyanyi sama lagu jepun tu (lirik dah tau n hafal) sambey wat keja... :p
Hora ashimoto wo mite goran
Kore ga anata no ayumu michi
Hora mae wo mite goran
Are ga anata no mirai
akak J'Lo (my room-mate) kuar kejap jumpa bos..n bila dia masuk balik dia bisik "pasang kuat sket mah...mebi Hiro nak dgr...lebar senyum dia kat akak tadi" ...ehehe...n masa aku kuar nak amik file po kat akak J'zie...aku turut dihadiahkan dgn senyuman yg sama dr Hiro...so sweet! hehe :D
teringat...last sabtu..kak J'Lo, sambey memerhati my longtimefren buat decoration utk krismas, sambey2 tu dia sempat perati muka si Hiro yg sdg leka wat keja. "ermm..dia ni kalu dia perempuan, aku rasa mesti dia lawa"...ahakss ada plak camtu. tp aku akui tu betul...dgn satu tahi lalat kat pipi..muka bujur sirih..mata sepet..hidung kecik comey..tmbh2 bila senyum, sweet...phewittt (ekekkeke).
ahakss...adeyy melampau lak...kaylah udahler..merapu lak kang..ihikksss :p
pssttt : hanya memuji...suatu keindahan ciptaan Tuhan :)
p/s : utk pengetahuan, aku sejak 1st day dia masuk..tak pernah sepatah pun bercakap dgn dia...hanya sekadar berbalas senyuman...ihikksss (bkn sumbung, tapiii..err aku tak reti ckp omputih..ahakss) :p
errr..ada lagii...dlm resume dia..working experience...dulu part-time cook ms kat curtin australia. selain tu as part time cook kat tpt lain (tak ingat, 2 3 tpt). pernah gak keja as postman (antar surat pakai basikal), skrg pun dia turun keja naik basikal :)
sekian...arigato gozaimashita! :)

No comments:
Post a Comment