Bismillahirrahmanirrahim pembuka kata.....Alhamdulillah akhirnya kesampaian jugak niat aku nak wat blog sendiri nih. Selama ni asyik baca blok owg...timbul lak idea teringin nak wat sendiri punya..hehe....tapi buat masa ni otak aku tetiba cam beku lak...tak tau nak tulis apa...idea nak coret mencoret tu lom mai lagi...ehehe. Ermm apakata aku citer pasal naper aku pilih title blog aku camnih...cam kerek jerk eak...ahakss...erkk naper eak...ehehe...ntah ler aku pun tak tau naper mawar putih tu cam serasi jer ngan diri aku....aiseh..tul ker?? ahakss...tapi betul laa..aku minat sgt kat bunga nih..tambah2 lagi sejak tgk telenovela Rosalinda dulu gak kot...hehe. Tapi bagi aku...aku terpikat kat bunga nih disebabkan lahiriah n sifat bunga tu sendiri....cantik...putih lambang kesucian...tambah berseri time kelopaknya berkembang....tapi awas! jangan asyik terpesona pada kecantikannya...jangan cuba nak pegang sebarangan....silap2 jari terkena duri..SUBHANALLAH keajaiban ciptaanNYA...Mungkin kejadian bunga ni bleh jadi petunjuk buat diri kita....terutama anak dara cam aku nih (ahaks).....jangan hanya cantik dipandang dari lahiriah luaran.....tapi kena pandai gak jaga diri.....jangan biarkan diri mudah ternoda dengan debu-debu godaan dunia....kena gak ada pedinding atau pelindung melindungi diri.....seperti diciptakanNYA duri pada kejadian mawar.....mungkin bagi kita pula....pendinding dan pelindung kita adalah iman dan akhlak didikan nurani orang tua kita sedari kecil....InsyaAllah....
Sunday, July 10, 2005
Intro....
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment